понеділок, 7 грудня 2015 р.

УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ-ЗАХИСТУ РОБІТ МАН 2014



Додаток 1
до наказу директора департаменту освіти і науки  облдержадміністрації
« 10» грудня 2014 року № 475

Умови проведення І (районного, міського)  та ІІ (обласного) етапів
Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт
учнів-членів Малої академії наук України
у 2014/2015 навчальному році

1. Мета та завдання
І (районний, міський) та ІІ (обласний) етапи Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України (далі – конкурс) проводиться з метою духовного, творчого, інтелектуального розвитку дітей, виховання їх в дусі патріотизму та демократичних цінностей, створення умов для формування інтелектуального потенціалу нації.
Основними завданнями конкурсу є виявлення та підтримка обдарованих дітей, залучення інтелектуально та творчо обдарованої учнівської молоді до науково-дослідницької та експериментальної роботи, формування активної громадянської позиції, виховання самостійності, наполегливості, вміння формувати і відстоювати власну думку.

2. Місце, час та умови проведення
Конкурс-захист проводиться у три етапи:

І етап проводиться безпосередньо у районах, містах області  та у загальноосвітніх школах-інтернатах обласного підпорядкування до 25 грудня 2014 року;
II етап проводиться Кіровоградською Малою академією наук учнівської молоді (далі – КМАНУМ)  в лютому 2015 року;
III етап проводиться у м. Києві у березні-квітні 2015 року.

3.Керівництво проведенням конкурсу
Загальне керівництво підготовкою та проведенням І етапу конкурсу здійснюють органи управління освітою райдержадміністрацій, міських рад, ІІ (обласного)   - департамент  освіти  і науки облдержадміністрації та КМАНУМ.

4. Програма конкурсу
1. Конкурсу проводиться у таких секціях наукових відділень МАН з урахуванням навчальних досягнень учнів з відповідних базових дисциплін:


Назва відділення
Секція
Базова дисципліна
І. Літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства
1. Українська література
Українська мова та література
2. Світова література
Українська мова та література, світова література (за вибором)
3. Російська література
Російська мова, світова література (за вибором)
4. Фольклористика
Українська мова та література
5. Мистецтвознавство
Українська мова та література
6. Літературна творчість
Українська мова та література
 ІІ. Мовознавства
1. Українська мова
Українська мова та література
2. Російська мова
Російська мова
3. Англійська мова
Англійська мова
4. Німецька мова
Німецька мова
5. Французька мова
Французька мова
6. Іспанська мова
Іспанська мова
 ІІІ. Філософії та
суспільствознавства
1. Правознавство
Історія України
2. Теологія, релігієзнавство та історія релігії
Історія України
3. Журналістика
Українська мова та література

4. Педагогіка
Українська мова та література

5. Філософія
Історія України

6. Соціологія
Історія України

IV. Історії
1. Історія України
Історія України

2. Археологія
Історія України

3. Історичне краєзнавство
Історія України

4. Етнологія
Історія України

5. Всесвітня історія
Історія України

V. Наук про Землю
1. Географія та ландшафтознавство
Географія

2. Геологія, геохімія та мінералогія
Географія

3. Кліматологія та метеорологія
Географія

4. Гідрологія
Географія

VІ. Технічних наук
1. Технологічні процеси та перспективні технології
Фізика, математика
(за вибором)

2. Електроніка та приладобудування
Фізика, математика
(за вибором)

3. Матеріалознавство
Фізика, математика
(за вибором)

4. Авіа- та ракетобудування, машинобудування і робототехніка
Фізика, математика
(за вибором)

5. Інформаційно-телекомунікаційні системи та технології
Фізика, математика
(за вибором)

6. Екологічно безпечні технології та ресурсозбереження
Фізика, математика
(за вибором)

7. Науково-технічна творчість та винахідництво
Фізика, математика
(за вибором)

VІІ. Комп’ютерних наук
1. Комп’ютерні системи та мережі
Математика

2. Технології програмування
Математика

3. Інформаційні системи, бази даних та системи штучного інтелекту
Математика

4. Мультимедійні системи, навчальні та ігрові програми
Математика

VIІІ. Математики

1. Математика
Математика
2. Прикладна математика
Математика
3. Математичне моделювання
Математика
IX. Фізики і астрономії
1. Теоретична фізика
Фізика
2. Експериментальна фізика
Фізика
3. Астрономія та астрофізика
Фізика
4. Аерофізика та космічні дослідження
Фізика
X. Економіки
1. Економічна теорія та історія економічної думки
Математика
2. Мікроекономіка та макроекономіка
Математика
3. Фінанси, грошовий обіг і кредит
Математика
XI. Хімії та біології


1. Загальна біологія
Біологія, хімія
(за вибором)
2. Біологія людини
Біологія, хімія
(за вибором)
3. Зоологія, ботаніка
Біологія, хімія
(за вибором)
4. Медицина
Біологія, хімія, фізика
(за вибором)
5. Валеологія
Біологія, хімія (за вибором)
6. Психологія
Біологія, історія України (за вибором)
7. Хімія
Хімія
ХІI. Екології та аграрних наук
1. Екологія
Біологія, хімія, українська мова (за вибором)
2. Охорона довкілля та раціональне природокористування
Біологія, хімія, іноземна мова (за вибором)
3. Агрономія
Біологія, хімія
(за вибором)
4. Лісознавство
Біологія, математика
(за вибором)






2. Допускається об’єднання секцій за спорідненими розділами наук, якщо кількість заявлених в одній із секцій учасників – менше 5.
3. Програмою  конкурсу передбачено:
-      заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт;
-      оцінювання навчальних досягнень учасників із базових дисциплін;
-      захист науково-дослідницьких робіт.

5. Учасники  конкурсу
1. У конкурсі беруть участь, як правило, учні 9-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів та учні, вихованці, слухачі (відповідного віку) позашкільних, професійно-технічних, вищих І-ІІ рівня акредитації навчальних закладів, які активно займаються науково-дослідницькою діяльністю.
У конкурсі, як виняток, можуть брати участь учні 7-8 класів за умов виконання ними випробувань із базових дисциплін за програмами 9 класу.
2. У І етапі конкурсу в кожному науковому відділенні беруть участь команди із навчальних закладів районів, міст області. Для закладів обласного підпорядкування І етап конкурсу проводиться безпосередньо у закладі.
3. До місця проведення конкурсу учасники прибувають організовано у супроводі керівника команди, що призначається з числа керівників гуртків, секцій, вчителів, викладачів закладів освіти, активних учасників підготовки учнів до конкурсу, які не є членами журі або оргкомітету конкурсу.
На керівника команди покладається відповідальність за життя та здоров’я членів команди.
4. Учасники конкурсу повинні дотримуватись умов проведення та програми  конкурсу, норм поведінки, правил техніки безпеки та експлуатації обладнання і приладів, виконувати рішення оргкомітету і журі.
 У разі порушення цих вимог спільним рішенням оргкомітету та журі учасники можуть бути усунуті від конкурсу та дискваліфіковані.
До роботи журі та оргкомітетів не мають права втручатися керівники команд, батьки учасників конкурсу або особи, що їх заміняють.

6. Умови визначення результатів конкурсу
Визначення результатів І (районного, міського) та ІІ (обласного) етапів конкурсу здійснюється за сумою балів, отриманих внаслідок виконання учасниками таких розділів програми конкурсу:
1)                оцінювання навчальних досягнень учасників із базових дисциплін, яке передбачає виконання завдань за трьома рівнями складності (максимальна кількість балів: 30);
2)     заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт за такими критеріями:
Критерій
Макс.к-сть балів
1.
Аргументованість вибору теми дослідження, чіткість постановки проблеми, мети та завдань дослідження
2,5
3.
Вміння чітко і ясно викладати свої думки, критично осмислювати використані джерела
5
2.
Самостійність, оригінальність і доказовість суджень, наявність елементів наукової новизни
7,5
6.
Повнота у розкритті теми, глибина аналізу літературних даних
5
4.
Обґрунтованість поданих висновків, їх відповідність поставленим завданням на меті дослідження
2,5
5.
Відповідність вимогам оформлення наукових робіт
2,5

Всього:
25

3)                захист науково-дослідницьких робіт, який проходить окремо в кожній секції. Для захисту роботи автору надається до 10 хвилин, для відповіді на запитання – до 3 хвилин. Під час захисту проводяться дебати (обговорення проблемних аспектів робіт) у групах за певною тематикою досліджень. Критерії, за якими оцінюється захист науково-дослідницьких робіт:
Критерій
Макс.к-сть балів
1.
Аргументованість вибору теми дослідження
4,5
3.
Критичний аналіз досліджуваної проблеми з виявленням особистого внеску учасника конкурсу в розв’язання порушеної проблеми
13,5
2.
Чіткість і логічність, послідовність і грамотність  викладення матеріалу
9
6.
Кваліфіковане ведення дискусії (вичерпність відповідей і змістовність заданих запитань)
9
4.
Культура мовлення, вільне володіння матеріалом
4,5
5.
Наявність і доцільність додаткового матеріалу, що унаочнює основні результати дослідження (мультимедійна презентація, схеми, таблиці, малюнки, роздатковий матеріал тощо)
4,5

Всього:
45

Максимальна сума балів, яку може набрати учасник за участь у всіх розділах програми конкурсу, становить 100 балів.

7. Визначення переможців і нагородження учасників
1. Конкурс має характер особистої першості. Переможці визначаються
в кожній секції за сумою балів, отриманих учасниками в усіх розділах програми конкурсу.
Перше місце не визначається, якщо учасник набрав менше 85 балів.
Друге місце не визначається, якщо учасник набрав менше 80 балів.
Третє місце не визначається, якщо учасник набрав менше 75 балів.
2. При рівності сум балів декількох учасників місця визначаються
з урахуванням підсумків захисту науково-дослідницьких робіт.
3. Кількість призових місць (перших, других, третіх) місць становить не більше 50 відсотків від загальної кількості учасників у кожній секції окремо
з орієнтовним розподілом їх у співвідношенні 1:2:3.
4. Призери конкурсу нагороджуються дипломами I, II, III ступенів.
5. Результати проведення І (районного, міського) етапу конкурсу затверджуються наказом відділу освіти районної (міської) державної адміністрації, для закладів обласного підпорядкування – наказом директора закладу.
6. Кращі роботи учасників конкурсу можуть бути відзначені спеціальними дипломами, відзнаками та призами.
7. Переможці конкурсу (дипломи І,ІІ та ІІІ ступенів) рекомендуються до участі в ІІ (обласному) етапі конкурсу-захисту
8. Окремі учні, які не вибороли призового місця, але їх роботи  відзначені членами журі теж рекомендуються організаторами конкурсу до участі у ІІ (обласному) етапі.
9. Учні-слухачі Кіровоградської МАНУМ беруть участь
в ІІ (обласному) етапі поза районним, міським та шкільним етапом конкурсу.

8. Журі  конкурсу-захисту
Склад журі затверджується наказом відділу освіти районної, міської державної адміністрації, директора закладу обласного підпорядкування та оголошується на відкритті конкурсу-захисту Склад журі ІІ (обласного) етапу затверджується наказом департаменту освіти і науки облдержадміністрації.
9.Фінансування конкурсу-захисту
Проведення конкурсу фінансується за рахунок організаторів або інших залучених коштів.






















Додаток 2
до наказу директора  департаменту освіти і науки облдержадміністрації
“10” грудня 2014 року № 475

ОСНОВНІ ВИМОГИ
до написання, оформлення та представлення
учнівських науково-дослідницьких робіт

1. Загальні положення
1. На конкурс подаються роботи проблемного (пошукового) характеру, які відповідають віковим інтересам та пізнавальним можливостям учнів, свідчать про обізнаність учасника конкурсу щодо сучасного стану галузі дослідження, опанування ним методики експерименту.
Тематика науково-дослідницьких робіт має відповідати напрямам секцій наукових відділень Малої академії наук України.
2. Кожна робота має ґрунтуватись на певній науковій та експериментальній базі, містити власні дані дослідів, спостережень чи пошукової роботи; їх обробки, аналізу та узагальнення; посилання на відповідні наукові джерела та відображати власну позицію дослідника.
У роботі мають бути чітко відображені наступні аспекти: визначення мети, об’єкта та предмета дослідження, завдання, методика дослідження, відмінність та перевага запропонованих підходів та результатів. Зміст та результати досліджень викладаються стисло, логічно, грамотно та аргументовано, без загальних слів, міркувань, бездоказових тверджень, тавтології.
Назва роботи має бути стислою та відповідати суті наукової проблеми (завдання), що вирішується.
3. До наукової роботи обов'язково додаються відгуки наукових керівників та рецензії відповідних фахівців (досвідчених педагогів, науковців, спеціалістів із певної галузі).
Достовірність наведених у роботі результатів підтверджується науковим керівником у відгуку.
4. Науково-дослідницька робота оформлюється у двох примірниках: один використовується журі під час оцінки роботи, другий – учасником під час захисту. Примірники мають бути ідентичними.
5. До розгляду не приймаються роботи, тема та зміст яких не відповідають профілю секції; роботи, що були представлені в попередні роки та не мають суттєвого доопрацювання; роботи, які є плагіатом; компілятивні роботи без самостійного дослідження, опрацювання джерел і власних висновків з обраної тематики.
Автори цих робіт після етапу заочного оцінювання науково-дослідницьких
робіт отримують відповідну рецензію і до участі в наступних етапах конкурсу
не допускаються.
Також до розгляду не приймаються роботи без тез, відредагованих та оформлених відповідно до даних вимог.




2. Структура роботи

Робота має бути побудована за певною структурою. Основними її елементами в порядку розташування є: титульний аркуш, тези, зміст, перелік умовних позначень (за необхідності), вступ, основна частина, висновки, список використаних джерел, додатки (за необхідності).

3. Вимоги до змісту роботи
1. Титульний аркуш.
Титульний аркуш є першою сторінкою роботи, що заповнюється за зразком (додаток 4.1).
2. Тези.
У тезах (текст обсягом до 1 сторінки) подається стисла характеристика змісту науково-дослідницької роботи з визначенням основної мети, актуальності та завдань наукового дослідження. Також у них зазначаються висновки та отримані результати проведеної роботи.
У заголовку тез наводяться такі дані: назва роботи; прізвище, ім’я, по батькові автора; назва територіального відділення МАНУ; назва базового позашкільного навчального закладу; навчальний заклад; клас; населений пункт; прізвище, ім’я, по батькові, посада (за наявності – науковий ступінь, вчене звання) наукового керівника.
3. Зміст.
Зміст подається на початку роботи. Він містить найменування та номери початкових сторінок усіх розділів, підрозділів та пунктів (якщо вони мають заголовок), зокрема вступу, висновків до розділів, загальних висновків, додатків, списку використаних джерел тощо.
Зміст фактично має бути планом науково-дослідницької роботи і відображати суть поставленої проблеми, структуру та логіку дослідження.
4. Перелік умовних позначень, символів, скорочень і термінів (за необхідності).
Якщо в роботі використано специфічну термінологію, а також маловідомі скорочення, нові символи, позначення тощо, то їх перелік подається у вигляді окремого списку, який розміщується перед вступом.
Перелік має розташовуватись двома стовпчиками. Ліворуч в абетковому порядку наводяться умовні позначення, символи, одиниці скорочення або терміни, праворуч — їх детальну розшифрування.
Якщо в роботі спеціальні терміни, скорочення, символи, позначення тощо повторюються менше трьох разів, перелік не складається, а їх розшифрування
наводиться у тексті при першому згадуванні.
5. Вступ.
У вступі коротко обґрунтовується актуальність і доцільність обраної теми, підкреслюється сутність проблеми; формулюється мета роботи та зміст поставлених завдань, об’єкт і предмет дослідження, подається перелік використаних методів дослідження; дається характеристика роботи (теоретична, прикладна); вказуються нові наукові положення, запропоновані учасником конкурсу особисто, відмінність одержаних результатів від відомих раніше та ступінь новизни (вперше одержано, удосконалено, набуло подальшого розвитку); повідомляється про наукове використання результатів досліджень або рекомендації щодо їх використання, для прикладних робіт — прикладну цінність отриманих результатів.
У випадку використання в роботі ідей або розробок, що належать співавторам, слід відмітити цей факт і зазначити конкретний особистий внесок учасника. Також вказуються відомості про публікацію роботи та апробацію її результатів (за наявності).
Обсяг вступу – 2-3 сторінки.
6. Основна частина.
Основна частина науково-дослідницької роботи складається з розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів.
Кожний розділ починається з нової сторінки. Основному тексту розділу може передувати коротка передмова з описом вибраного напряму та обґрунтуванням застосованих методів досліджень. У кінці кожного розділу формулюються висновки зі стислим викладенням наведених у розділі наукових і практичних результатів, що дає можливість звільнити основні висновки від другорядних подробиць.
В основній частині роботи наводиться характеристика джерел для написання роботи та короткий огляд літератури з даної тематики (не повинен перевищувати 20% обсягу основної частини), окреслюються основні етапи наукової думки за визначеною проблемою, вказуються питання, які залишилися невирішеними; обґрунтовується вибір напряму досліджень, наводиться методика і техніка дослідження; подаються відомості про обсяг дослідження; викладаються, аналізуються та узагальнюються отримані результати, дається їх оцінка.
Зміст основної частини має точно відповідати темі роботи та повністю її розкривати.
7. Висновки.
Висновки мають містити стислий виклад результатів розв’язку наукової проблеми та поставлених завдань, зроблених у процесі аналізу обраного матеріалу оцінок та узагальнень. Необхідно підкреслити їх самостійність, новизну, теоретичне і (або) прикладне значення, наголосити на кількісних та якісних показниках здобутих результатів, обґрунтувати достовірність результатів та навести рекомендації щодо їх використання.
8. Список використаних джерел.
Список використаних джерел – елемент бібліографічного апарату, який містить бібліографічні описи використаних джерел.
Список використаних джерел слід розміщувати одним із таких способів: у порядку появи посилань у тексті (найбільш зручний у користуванні та рекомендований під час написання роботи), в алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків, у хронологічному порядку.
Відомості про джерела складаються відповідно до вимог, зазначених у стандартах: ДСТУ ГОСТ 7.1 – 84 «СИБИД. Библиографическое описание документа. Общие требования и правила составления», ДСТУ 3582  – 97 «Інформація та документація. Скорочення слів в українській мові у бібліографічному описі. Загальні вимоги та правила», ДСТУ 3008 – 95 «Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення».
Наприклад:
книга трьох авторів оформлюється так: Дудюк Д. Л., Максимов В. М., Оріховський Р. Я. Електричні вимірювання: Навч. посіб. – Л.: Афіша, 2003. – 260 с.
збірник: Цеков Ю. І. Підтекст художнього твору і світовідчування письменника // Проблеми сучасного літературознавства. – Одеса, 1998. – С. 149-180.
стаття із журналу: Дзюба І. М. Україна перед сфінксом майбутнього // Науковий світ. – 2004. − № 2. – С. 2-6.
Електронні джерела оформлюються відповідно до загальних правил опису літературних джерел, при цьому в квадратних дужках після назви зазначається: [Електронний ресурс]. В кінці – Режим доступу: http://www.psyh.kiev.ua.
Наприклад: Королько Л. М. «Голодомор 1932-1933 на Сватівщині». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://svatovo.ws/famine/index.html.
Посилання на сайти, портали, Інтернет-ресурси розміщуються окремо в кінці списку використаних джерел без нумерації під заголовком: «ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ». Наприклад: http://www.botany.kiev.ua.
9. Додатки.
У додатках містяться допоміжні або додаткові матеріали, необхідні для повноти сприйняття роботи, кращого розуміння отриманих результатів: проміжні математичні доведення, формули і розрахунки, додаткові таблиці, графіки, рисунки, ілюстрації тощо.

4. Правила оформлення роботи

1. Загальні вимоги.
Науково-дослідницька робота друкується шрифтом Times New Roman текстового редактору Word (або Open Office) розміру 14 на одному боці аркуша білого паперу формату А4 з інтервалом 1,5 (до 30 рядків на сторінці).
Поля: ліве, верхнє і нижнє — не менше 20 мм, праве — не менше 10 мм.
Обсяг науково-дослідницької роботи складає 15-20 (для гуманітарних напрямів 20-25) друкованих сторінок. До загального обсягу науково-дослідницької роботи не входять: тези, додатки, список використаних джерел, таблиці та рисунки, які повністю займають площу сторінки. Текст роботи має бути написаний грамотно, без орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок.
Науково-дослідницькі роботи виконуються державною мовою (у секціях російської мови та російської літератури дозволяється оформлення російською мовою); до роботи з іноземної мови додається анотація іноземною мовою. Захист роботи також проводиться на іноземній мові.
Кожна структурна частина науково-дослідницької роботи починається з нової сторінки. Заголовки структурних частин друкуються великими літерами симетрично до набору: «ЗМІСТ», «ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ», «ВСТУП», «РОЗДІЛ», «ВИСНОВКИ», «СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ», «ДОДАТКИ». Заголовки підрозділів друкуються маленькими літерами (крім першої великої) з абзацного відступу. Заголовки пунктів друкуються маленькими літерами (крім першої великої) з абзацного відступу в підбір до тексту.
Відстань між заголовком (за винятком заголовка пункту) та текстом має дорівнювати 3-4 інтервалам.
2. Правила нумерації в роботі.
Нумерація сторінок, розділів, підрозділів, пунктів, рисунків, таблиць, формул подається арабськими цифрами без знака №.
Всі сторінки роботи, враховуючи титульну сторінку, тези та додатки, підлягають суцільній нумерації, номер на титульній сторінці не ставиться, а на наступних сторінках проставляється у правому верхньому куті сторінки без крапки в кінці.
Нумеруються тільки розділи основної частини. Зміст, вступ, висновки не нумеруються, тобто не можна друкувати: «1. ВСТУП» або «РОЗДІЛ 6. ВИСНОВКИ».
Номер розділу ставиться після слова «РОЗДІЛ», після номера крапка не ставиться. Заголовок розділу друкується з нового рядка.
Підрозділи нумеруються в межах кожного розділу за правилом: (номер розділу).(номер підрозділу). В кінці номера підрозділу має стояти крапка, наприклад: «2.4.». Заголовок підрозділу наводиться у тому ж рядку.
Пункти нумеруються в межах кожного підрозділу таким чином: (номер розділу).(номер підрозділу).(номер пункту), наприклад: «2.3.4.». Заголовок пункту наводиться у тому ж рядку, але пункт може й не мати заголовка.
У кінці назв розділів, підрозділів, пунктів крапка не ставиться.
Формули нумеруються в межах розділу. Наприклад, «формула (2.3)» означає «формула 3 розділу 2» (наявність підрозділів на нумерацію не впливає). Формули, на які немає посилань, можна не нумерувати. Номер
необхідно брати в круглі дужки і розміщувати на правому полі сторінки на рівні нижнього рядка формули, якої він стосується.
Рисунки нумеруються в межах розділу арабськими цифрами (аналогічно до формул та підрозділів) і позначаються словом «Рис.», наприклад «Рис. 1.2».
Таблиці нумеруються послідовно в межах розділу. У правому верхньому куті над заголовком таблиці розміщується напис «Таблиця» із зазначенням її номера. Номер таблиці складається з номера розділу та порядкового номера таблиці, між якими ставиться крапка, наприклад: «Таблиця 2.3».
Додатки оформлюються як безпосереднє продовження роботи на наступних сторінках. Вони розміщуються в порядку посилань у тексті роботи. Кожен із додатків має розміщуватись на окремій сторінці. Додаток має мати заголовок, який друкується угорі симетрично відносно тексту. Додатки нумеруються великими українськими літерами і позначаються словом «Додаток», наприклад: «Додаток Б».
3. Правила цитування та посилання на використані джерела.
Під час написання науково-дослідницької роботи учень має посилатися на наукові джерела, матеріали, ідеї, висновки, результати, які використовуються в роботі. Це дає можливість перевірити наведені відомості. Посилатися слід на останні видання публікацій.
Якщо в роботі використовуються відомості з матеріалів з великою кількістю сторінок, тоді слід точно вказати номери сторінок, ілюстрацій, таблиць, формул із джерела.
Посилання в тексті роботи на джерела зазначається порядковим номером за переліком посилань, виділеним двома квадратними дужками, наприклад, «... у працях [1-7]...».
Якщо в тексті науково-дослідницької роботи необхідно зробити посилання на конкретні відомості, цитата наводиться в лапках, а посилання беруться у квадратні дужки із зазначенням порядкового номера джерела в списку використаних джерел та відповідної сторінки. Наприклад: «… набуття наукового знання передбачає оперування фактами, які характеризують певне явище, розробку наукової гіпотези (теорії), яка пояснює те чи інше явище і постановку експерименту для доведення висунутої теорії [8, с. 37]».
Згідно з науковим етикетом текст цитати необхідно точно відтворювати і наводити повністю, щоб не спотворити думки автора. Пропуск слів, речень, абзаців при цитуванні допускається без перекручення авторського тексту і позначається трьома крапками. В тексті роботи допускається непряме цитування автора (переказ, виклад думок автора своїми словами), при цьому слід точно викладати думки автора і давати відповідні посилання на джерело.
Посилання на ілюстрації в тексті роботи вказуються порядковим номером ілюстрації, наприклад, «рис. 1.2».
Посилання на формули вказуються порядковим номером формули в дужках, наприклад «... у формулі (2.1)».
На  всі  таблиці   роботи  мають  бути посилання  в  тексті,  при  цьому слово
«таблиця» в тексті пишуть скорочено, наприклад: «...у табл. 1.2».
У повторних посиланнях на таблиці та ілюстрації треба вказувати скорочено слово «дивись», наприклад: «див. табл. 1.3».
4. Правила оформлення формул.
Формули в тексті роботи розташовуються відразу після посилання на них. Вони відокремлюються від тексту інтервалами в один рядок зверху і знизу та розташовуються посередині сторінки. Формули, якщо вони громіздкі й складні, розташовуються на окремих рядках, це стосується і нумерованих формул. Декілька однотипних невеликих формул подаються в одному рядку через кому, а іноді невеликі нескладні формули розташовуються безпосередньо в тексті.
Переноси у формулі допускаються лише на знаках рівності, плюс, мінус, множення і ділення з повторенням знака у наступному рядку.
Символи і коефіцієнти, що наводяться у формулі, описуються безпосередньо під нею в тій послідовності, в якій згадуються у формулі. Значення кожного символу або числового коефіцієнта подається з нового рядка. Перший рядок починається словом «де» без двокрапки.
Номер формули розміщується на правому боці сторінки на рівні нижнього рядка.
5. Правила оформлення ілюстрацій і таблиць.
Ілюстративний матеріал у роботі використовується з метою більш наочного представлення результатів досліджень та їх обґрунтування. Найчастіше в науково-дослідницьких роботах використовуються такі види ілюстративних матеріалів: креслення, рисунки, таблиці, діаграми, графіки, схеми, фотографії.
Всі ілюстрації зазначаються у тексті роботи.
Назва ілюстрації розміщується відразу після її номеру, внизу.
Цифровий матеріал роботи оформлюється у вигляді таблиць. Слово «Таблиця» починається з великої літери, прописується курсивом і розміщується у верхньому правому куті сторінки, а її назва – посередині, симетрично до тексту і наводиться жирним шрифтом.











Приклад побудови таблиці
Таблиця 1.1
Назва таблиці
Подпись:
Головка



Рядки


Боковик                                 Графи (колонки)

Заголовки граф мають починатися з великих літер, підзаголовки ¾ з маленьких, якщо вони складають одне речення із заголовком, і з великих, якщо вони є самостійними. Висота рядків має бути не менше 8 мм. Графу з порядковими номерами рядків до таблиці включати не треба.
Таблиця розміщується (після першого згадування про неї) в тексті так, щоб її можна було читати без обертання переплетеного блока рукопису або з обертанням за стрілкою годинника.
Таблицю з великою кількістю рядків можна переносити на наступну сторінку. У разі перенесення таблиці на інший аркуш слово «Таблиця», її номер і назва не повторюються, далі над іншими частинами праворуч пишуться слова «Продовж. табл.» і вказується тільки номер таблиці, наприклад: «Продовж. табл. 1.2».

 
 
Зразок оформлення титульного аркуша

Міністерство освіти і науки України
Департамент освіти і науки Кіровоградської облдержадміністрації
Кіровоградська Мала академія наук учнівської молоді



Відділення: математика
Секція: прикладна математика



НАБЛИЖЕНІ МАТЕМАТИЧНІ ОБЧИСЛЕННЯ
В ЗАДАЧАХ РОЗПІЗНАННЯ ОБРАЗІВ




Роботу виконав:
Яценко Юрій Петрович,
учень 10 класу
Кіровоградського облкомплексу (гімназія-інтернат – школа мистецтв)


Науковий керівник:
Ізюмченко Людмила Володимирівна, доцент КДПУ ім. В. Винниченка, кандидат фізико-математичних наук









Кіровоград – 2014

      Додаток 3
до наказу директора департаменту освіти і науки  облдержадміністрації
                                                      “_____”___________2014 року № ____

Документація ІІ (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України

Для участі в ІІ (обласному) етапі конкурсу до 17 січня 2015 року до оргкомітету конкурсу (м.Кіровоград, вул Двірцева,7)  необхідно подати  наступні документи:
1.                 Копію підсумкового наказу відділу освіти районної, міської державної адміністрації, директора закладу обласного підпорядкування «Про результати проведення І етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України в 2014/2015 навчальному році».
2.                Короткий інформаційно-аналітичний звіт про проведення І-го етапу конкурсу в друкованому та електронному вигляді; статистичну інформацію про результативність участі вихованців наукових товариств учнів у І-ому етапі оформити у вигляді таблиць:
Інформація
про результативність участі членів наукових товариств учнів
в І етапі конкурсу

Таблиці 1-…(по кількості відділень)
Наукове відділення (кожне відділення окремо)
І етап конкурсу-захисту
Секція
Місце проживання

Усього
Кількість учасників
Обласні, республіканські центри
Міста, районні центри
Села, селища міського типу
К-ть учасників
К-ть
перемож-ців
К-ть учасників
К-ть
перемож-ців
К-ть учасників
К-ть
перемож-ців
К-ть учасників
К-ть
перемож-ців
9
клас
10
клас
11 клас




































Разом











3.                     Науково-дослідницькі роботи в друкованому та електронному вигляді.
4.                     Відредаговані тези науково-дослідницьких робіт усіх учасників
ІІ (обласного) етапу від району (міста) та фотографії для документів розміром 3,5 х 4,5 в електронному вигляді на одному електронному носії.
5.                     Заявка на участь у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України (додається).



Затверджено
Начальник відділу освіти і науки
______________________________
районної  (міської) держадміністрації
______________________________
"____"  ______________201___ р.

Заявка
на участь у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України
Секція: ______________________________________________________
Базова дисципліна: ____________________________________________
Тема роботи: _________________________________________________
__________________________________________________________________
Прізвище: ____________________________________________________
Ім'я: _________________________________________________________
По батькові: __________________________________________________
Рік народження: ____________________________________ __________
Участь у всеукраїнських етапах олімпіад, конкурсів-захистів (рік, предмет, тема роботи): ______________________________________________
Територіальне відділення Малої академії наук України: __________________________________________________________________
Базовий позашкільний навчальний заклад:_________________________
__________________________________________________________________
Навчальний заклад: ____________________________________________
Клас /курс/: _________________________________
Науковий керівник: ____________________________________________
__________________________________________________________________
Необхідність у технічних засобах:
1.____________________________________________________________
2.____________________________________________________________
3.____________________________________________________________
Домашня адреса: ______________________________________________
Контактний телефон, електронна пошта: __________________________



Немає коментарів:

Дописати коментар