понеділок, 7 грудня 2015 р.

ІНТЕЛЕКТ – ШОУ «ДРУЖНА СІМКА» (ЗАХІД ДЛЯ УЧНІВ 8-9 КЛАСІВ)




(Сцена прикрашена кульками. По центру напис «Дружна сімка», зображення теплохода, море з чайками, слайд з написом «Математичний круїз». Звучить сигнал теплохода, шум моря , крик чайок, пісня « Море , море…».  Під мелодію пісні на сцену виходять двоє ведучих (члени екіпажу ) в костюмах моряків ).
Ведучий1: Доброго дня! Наш лайнер дістався берегів королівства натуральних чисел. Сьогодні  на кожного з учасників круїзу чекає зустріч з незвичайним числом. Ви не тільки зможете розширити свій кругозір, поповнити свої знання , але маєте можливість поринути в казку, історію, літературу, математику, художню культуру та показати свої знання.                         
З чого ж все починалося ?…
(Звучить мелодія « В гостях у казки», під яку танцюють цифри «3» і «4» - дівчатка переодягнені у відповідні костюми. На фоні танцю слова казки.)
Ведучий2: Давним-давно жили собі в королівстві натуральних чисел цифри «3» і «4» . На перший погляд,  вони були зовсім різні, але водночас такі близькі, адже в натуральному ряді стояли одна біля одної і могли зі своїх цифр створити два двоцифрові числа «34» і «43» . Трійка відрізнялася своєю простотою, адже мала тільки два дільники : одиницю та саму себе  - і називала себе непарною, а четвірка  хизувалася складністю свого характеру, тому що мала аж три дільники та була парним числом. Але, як і в кожній казці, долю трійки і четвірки вирішив змінити знак «плюс», перетворивши суму чисел три і чотири на число сім.                                                                  
В єгипетській і вавілонській  філософії і астрономії  ці два числа називали «життєвими», адже три людини – батько, мати, дитина – складають основу життя, а чотири – число частин світу і напрямів вітру, звідки приходить дощ, живильна волога якого робить землю плодоносною.
«7» (учениця, що символізує число сім): 3+4 – разом сім!
Повідомляю вам усім,
  Що сьогодні інтелект – шоу
 Нас запросив до зали знову.
 Команди восьмих і дев’ятих 
  В змаганнях будуть участь брати.
  На користь зустріч буде всім
  І здивує вас новим. 
  Знання поповнить про число, яке відоме вам було. 
  Хай дружна сімка не зіває 
Та інтелект свій піднімає,
 Бо знають всі від А до Я,
 Найважливіше – це сім’я!
Вчитель: Запрошую на сцену збірні команди восьмих і дев’ятих  А і Б класів(учасники заздалегідь створених команд займають місця на сцені,в цей час звучить вірш про число сім).
Учениця (член екіпажу):                                                                          
Цифра сім  відома всім.
Що ж сказать про цифру сім?
 Сім років виповнилось Колі,                          
Він став дорослим – вчиться в школі! 
Промайне за роком рік,
 В клас сьомий прийде чоловік.
Сім курчат у тьоті Олі,
Що працює в нашій школі.
Сім дітей у дяді Петі,                                             
Не тримає це в секреті.
Сім раз сказати треба Толі,
що вже урок почався в школі.
Дивина, так дивина!                                     
Але ж сімка не одна!
Сьогодні сімку величаєм,                   
Бо ще не все про неї знаєм.
Ведучий1: (звертається до команд)                                                                                      
Чудові сімки – дружна в вас сім’я!                                                                                     
Ми всіх вас знаєм на ім’я.                                                                                                       
Хай кожен з вас тут не нудьгує,                                                                                            
А інтелект продемонструє .                                                                                      
Знання історії, культури, мистецтва і літератури                                                      Вам знадобляться на цей раз,                                                                                    Тож,  дружна сімка, видай клас.                                                                            
Розпочинаємо змагання     
 І шлем палкі наші вітання.
Вчитель: Шановні учасники! Будьте уважні. За правильні відповіді кожна команда отримає символічні бали у вигляді маленьких цукерок. В кінці змагань перемогу одержить та команда, у якої більша кількість символічних балів. Отже, увага!
Ведучий 1: За твердженням  Піфагора, сума чисел «3» і «4» вважалась проявом завершеності і досконалості. Тому число «7», сума трійки і четвірки,сприймалося, як священне.
Питання 1:(задає учитель )  Які геометричні фігури у піфагорійців символізували числа «3» і «4» ? Назвіть і намалюйте ці геометричні фігури (трикутник і квадрат).
Ведучий2: Піфагор та його учні надавали числам  дуже великого значення, вважаючи, що за їх допомогою можна виразити всі закономірності Всесвіту.
Вони вважали, наприклад, що число «5» символізує колір , «6» - холод, «8» - любов та дружбу, «9» - вважали числом сталості , оскільки  у всіх чисел кратних «9» , сума дільників
також кратна «9».
 Питання 2:А що ж на думку Піфагорійців символізує число «7»? (здоров’я, світло, розум)
Ведучий 1: Ви вже чули, що на думку піфагорійців, світ побудовано за законами чисел. Числа є основою всіх речей і ремесел. Числа правлять світом. Такою була філософія Піфагора і піфагорійців.
Питання 3: Цікаво, а що з математики знають про число «7» наші «дружні сімки»? Пропоную продовжити речення : В математиці «7» - це :(цифра, натуральне число,просте число, непарне число)
Ведучий 2: Число «7» вважали магічним, можливо, ще й тому, що людина сприймає  оточуючий світ (світло, звуки, запахи,смак) через сім отворів в голові (2 ока, 2 вуха, дві ніздрі, рот).
Питання 4: а)Як пов’язане число сім з природою, зокрема з світлом?(сім кольорів веселки)
 б) Як пов’язане число сім з музикою ?(сім нот)
Ведучий1: В священному письмі говориться: « В шість днів Господь створив небо і Землю, море і все, що в них є, а в день сьомий – спочив». В  християнстві говорять про сім гріхів і сім таїнств. З давніх-давен  число сім мало різне символічне значення. Так, стародавні греки кожен рік обирали сім кращих акторів (комічних і трагічних), древні римляни «почитали» сім мудреців.                                                                                                                   Народна мудрість…
Скільки прислів’їв, приказок, крилатих висловів дійшли до нас…
Наприклад: один в полі не воїн…
Завдання 5:
За одну хвилину записати якомога більше прислів’їв та приказок з числом сім.
(відповіді зачитуються вголос).
Завдання 6: Поясніть значення прислів’їв, приказок, крилатих висловів (кожна команда по черзі витягує завдання і зразу дає відповідь будь-який член команди)                                                                 
  1)Семеро одного не чекають -  (докір тому, хто заставляє себе чекати)                                                                                                             2)До сьомого поту -   (працювати до виснаження)                                                                                          
 3)На сьомому небі -    (найвища ступінь щастя, насолоди)                                                                                         
4)Сім раз відміряй – один раз відріж –   (перед тим,як щось серйозне зробити, добре обдумай, передбач різні можливі варіанти )                                                                         
5)До сьомого коліна -     (до самих віддалених поколінь)                                                                                              
6)За сімома замками -   (дуже надійно сховане не доступне)                                                                
Ведучий2: Це чарівне число широко використовувалось в казках, міфах стародавнього світу.
Завдання 7:«Казки і загадкове число сім»                   
Наприклад: злодій Синя Борода мав сім жінок. 
Ведучий 1: У середньовіччі кожна освічена людина повинна була знати сім вільних мистецтв. Це  були предмети, що вивчались у середньовічній школі. Назвіть їх!
Завдання 8: Отже, запишіть назви семи предметів, що вивчались у середньовічній школі.
Вчитель:  Мабуть, всі ви помітили, що серед цих семи предметів є арифметика та геометрія, а також астрономія.
Ведучий 2:  Ще з давніх–давен  рибалки, мисливці, землероби,          скотоводи  спостерігали за небом. Їх увагу привернуло сузір’я,  в  якому сім зірок. А місяць? Який його зв'язок з числом сім?
Завдання 9: Назвіть сузір’я, в якому сім зірок та запишіть, який зв'язок місяця з числом сім.(Велика ведмедиця, сім днів тижня)
Вчитель: Як можна обійтися в математичному круїзу без  математичних завдань?
Завдання 10: (учні отримують листок, на якому знаходяться наступні завдання:  
1)Двома сімками записати якомога більше число (сім у сьомому степені)                                          
 2)Трьома прямими розрізати круг на сім частин.                                                 3) Між сімома сімками поставити знаки математичних дій і дужки, щоб в результаті одержати «7».
 Вчитель: (Поки члени команди будуть розв’язувати математичні завдання, для глядачів звучить пісня про сім нот здоров’я. Із завершенням пісні час, відведений на розв’язання вправ, завершується)                                   
 Ведучий1: «Все на світі боїться плину часу, але час боїться пірамід», - говорить східне прислів’я. З давнини до нас дійшли сім чудес світу, творіння людського розуму і умілих людських рук.
Вчитель: І, нарешті, останнє завдання.                                 
 Завдання 11: Назвіть сім чудес світу у тій послідовності, в якій ви їх побачите  на слайдах (команди переглядають слайди та записують назви семи чудес світу) (1.Єгипетські піраміди 2.Висячі сади  Семираміди  у Вавілоні  3.Храм  Артеміди в Ефесі 4.Колос Родоський 5.Статуя Зевсу в Олімпії 6.Александрійський маяк 
7.Гелікарнаський мавзолей)                                                                                
Вчитель: Запрошую на сцену двох вболівальників для підрахунку символічних балів. Поки рахують бали, героїня нашої подорожі «Сімка» запрошує на святкову дискотеку(звучить пісня «Сім  нот здоров’я» ).
(Підводяться підсумки, оголошуються результати, на сцену виходять ведучі.)
Ведучий 1: На жаль, час нашого перебування в королівстві числа сім вичерпаний.
Ведучий 2: Весь екіпаж вітає переможців та учасників інтелектуальної гри.             Вчитель: Бажаємо всім учасникам круїзу                                                           Здоров’я , миру, сонця і тепла,                                                                                            
Щоб не накрила хвиля вас невдач!                                
Ви  розв’яжіть, ну, хоч би для початку                                                                                             
Сім найпростіших з математики задач!
(Сигнал теплохода, крик чайок, шум моря, пісня «Море, море…»)

Разом ведучий 1,2 і вчитель: До нових зустрічей!  
                           
Щасливого плавання всім математичним океаном!

1 коментар: