Мета: Узагальнити і систематизувати
знання учнів з теми «Звичайні дроби».
Удосконалювати вміння порівнювати, додавати, віднімати
дроби з однаковими знаменниками, перетворювати неправильні дроби в мішані числа
і навпаки, розв'язувати рівняння і задачі на знаходження дробу від числа і
числа за його дробом.
Виховувати свідоме ставлення до своєї діяльності,
увагу, вміння працювати в групах, парах, виховувати дисциплінованість і
прагнення до самовдосконалення.
ХІД УРОКУ
Щоб налаштуватися на урок пропоную гру «Третій
зайвий».
1.
Дроби, сон, знання;
2.
Радісний, правильний, звичайний.
Мені хочеться, щоб ви не спали на уроці, а з уроку
вийшли з радісним настроєм і з гарними оцінками.
Девіз уроку:
Єдиний шлях, який веде до
знань - це діяльність.
Від вашої діяльності на сьогоднішньому уроці залежить
багато, адже нам потрібно: (формулюється тема і мета уроку).
Гра «Мікрофон».
(вчитель
кожному учневі задає питання і в цей час учні витягують картки з звичайними
дробами і діляться на три групи)
Питання учням:
•
Як мішане число перетворити в неправильний дріб?
•
Як додати (відняти) дроби з однаковими знаменниками?
•
Як знайти дріб від числа (число за його дробом)?
1)
Усно.
Друга група: виділяє цілу частину з
неправильного дробу;
Третя група: перетворює мішане число в
неправильний дріб;
Перша група: слідкує за правильністю
виконаних завдань і виправляє
помилки.
2)
«Правильні» і «Неправильні» шукають собі пару (дроби з однаковими
знаменниками) і знаходять суму і різницю своїх дробів.
3)
«Мішані» (працюють в парі): знаходять суму і різницю мішаних чисел.
4)
Наступне ваше випробування:
Вам треба розв'язати рівняння
(кожна група витягує карточку з рівнянням)
5)
Питання кожній групі:
- Чому дорівнює четверта частина
від 12 кг?
(3 кг)
- Чому дорівнює 1/3 частина від 15м ? (5м)
- Чому дорівнює 1/5 частина від 40л. ?
(8л)
6)
Фізкультхвилинка.
Щоб задачі розв’язати
на хвилинку треба встати:
Руки в боки - потягнулись,
вліво, вправо повернулись.
Нахиляємось вперед,
прогинаємось назад.
Руки в кулачки узяли,
свої пальці розім’яли.
Головою покрутили,
скільки вистачить вам сили.
Пострибали, як зайчата,
маршируєм, як солдати.
Як птахи у вись злітаєм,
і тихесенько сідаєм.
Ми ж із вами не ледачі,
то ж розв'яжемо задачі.
7)
Колективне розв’язування задач:
А) У тарілці лежать кульки:
1/7 з них – сині, 2/7 – білі, 3/7 – червоні,
решта три
кульки – зелені.
Скільки всього кульок у коропці? (21 кулька)
(Один з учнів перераховує
кульки у коробці по кольорам та загальну їх кількість).
Б) (Усно.)
- Маринка на виконання домашнього завдання з математики витрачає 2/5 години, а Сашко – 24 хвилини. Хто з них довше
виконує домашнє
завдання?
- Півень, який стоїть на одній нозі важить 3 кг, а двох ногах – 12/4 кг. Чому так сталося?
- При якому натуральному
значенні х дріб 3х - 1 / 5 = 1 ?
В) (Робота з обдарованими дітьми)
Тест-контроль стр. 66 задача
№6, варіант І.
Добре в групах працювали
Урок пройшов неначе мить.
І ще раз всі переконались:
Звичайні дроби - треба вчить!
То ж до контрольної готуйтесь
І наполегливо тренуйтесь.
Та прикладіть усі старання,
Додому запишіть завдання.
Д/з: Повторити §22-26
Тест-контроль, сторінка 65, самостійна робота № 19.
Немає коментарів:
Дописати коментар