пʼятниця, 18 грудня 2015 р.

Урок математики в 5 класі. Узагальнення і систематизація знань з теми «Звичайні дроби»


 Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Звичайні дроби».

Удосконалювати вміння порівнювати, додавати, віднімати дроби з однаковими знаменниками, перетворювати неправильні дроби в мішані числа і навпаки, розв'язувати рівняння і задачі на знаходження дробу від числа і числа за його дробом.
Виховувати свідоме ставлення до своєї діяльності, увагу, вміння працювати в групах, парах, виховувати дисциплінованість і прагнення до самовдосконалення.
ХІД УРОКУ
Щоб налаштуватися на урок пропоную гру «Третій зайвий».
1.     Дроби, сон, знання;
2.     Радісний, правильний, звичайний.
Мені хочеться, щоб ви не спали на уроці, а з уроку вийшли з радісним настроєм і з гарними оцінками.

Девіз уроку: 
Єдиний шлях, який веде до знань - це діяльність.
Від вашої діяльності на сьогоднішньому уроці залежить багато, адже нам потрібно: (формулюється тема і мета уроку).

Гра «Мікрофон». (вчитель кожному учневі задає питання і в цей час учні витягують картки з звичайними дробами і діляться на три групи)


Питання учням:


                                    Як мішане число перетворити в неправильний дріб?
                                    Як додати (відняти) дроби з однаковими знаменниками?
                                    Як знайти дріб від числа (число за його дробом)?

1)    Усно.
Друга група: виділяє цілу частину з неправильного дробу;
Третя група: перетворює мішане число в неправильний дріб;
Перша група: слідкує за правильністю виконаних завдань і виправляє
помилки.
2)       «Правильні» і «Неправильні» шукають собі пару (дроби з однаковими знаменниками) і знаходять суму і різницю своїх дробів.
3)     «Мішані» (працюють в парі): знаходять суму і різницю мішаних чисел.
4)     Наступне ваше випробування:
Вам треба розв'язати рівняння (кожна група витягує карточку з рівнянням)



5)    Питання кожній групі:
- Чому дорівнює четверта частина від 12 кг? (3 кг)
- Чому дорівнює 1/3 частина від 15м ? (5м)
- Чому дорівнює 1/5 частина від 40л. ? (8л)

6)     Фізкультхвилинка.
Щоб задачі розв’язати
на хвилинку треба встати:
Руки в боки - потягнулись,
вліво, вправо повернулись.
Нахиляємось вперед,
прогинаємось назад.
Руки в кулачки узяли,
свої пальці розім’яли.
Головою покрутили,
скільки вистачить вам сили.
Пострибали, як зайчата,
маршируєм, як солдати.
Як птахи у вись злітаєм,
 і тихесенько сідаєм.
Ми ж із вами не ледачі,
то ж розв'яжемо задачі.

7)                Колективне розв’язування задач: 
      
А) У тарілці лежать кульки:
1/7 з нихсині, 2/7 білі, 3/7 червоні,  решта три кульки зелені. Скільки всього кульок у коропці? (21 кулька)
(Один з учнів перераховує кульки у коробці по кольорам та загальну їх кількість).
Б) (Усно.)
- Маринка на виконання домашнього завдання з математики витрачає 2/5 години, а Сашко – 24 хвилини. Хто з них довше виконує домашнє завдання?
- Півень, який стоїть на одній нозі важить 3 кг, а двох ногах – 12/4 кг. Чому так сталося?
- При якому натуральному значенні х  дріб  3х - 1 / 5 = 1 ?
В) (Робота з обдарованими дітьми)
Тест-контроль стр. 66 задача №6, варіант І.

8) Підсумок уроку:
Добре в групах працювали
Урок пройшов неначе мить.
І ще раз всі переконались:
Звичайні дроби - треба вчить!
То ж до контрольної готуйтесь
І наполегливо тренуйтесь.
Та прикладіть усі старання,
Додому запишіть завдання.

Д/з: Повторити §22-26
Тест-контроль, сторінка 65, самостійна робота № 19.

Немає коментарів:

Дописати коментар