пʼятниця, 18 грудня 2015 р.

Урок алгебри у 8 класі «Додавання і віднімання раціональних дробів»



Мета: систематизувати знання учнів, які дають змогу додавати і віднімати раціональні дроби; удосконалювати навички застосування цих знань у більш складних та нестандартних умовах.
Розвивати увагу, спостережливість, уміння пояснити розв'язання, проводити логічні висновки, об’єктивно оцінювати свої знання на кожному етапі уроку.
Виховувати свідому дисципліну, охайність при виконанні записів, самостійність, відповідальність.

Ділова гра.
Урок удосконалення знань, умінь, навичок.

Форми роботи: групова, колективна, індивідуальна.

Хід уроку

І. Активізація навчально-пізнавальної діяльності.
(На додатковій дошці план випуску наступного номера газети

«Раціональні вісті»

Девіз:
«Математика - гімнастика розуму»
                                                  (Суворов)

План:
I   сторінка.  1. «Вісті з зошитів»
2.   «Наші турботи»
3. «Знай наших»
                   4. Коментар до першої сторінки.
II   сторінка 1. «Програма телепередач»
                   2. «Прогноз погоди»
                   3. Коментар до другої сторінки.
III   сторінка 1. «Спорт»
                    2. Замальовка «Осінь» (перерва)
                    3. Реклама
IV    сторінка 1. Оголошення
                    2. Робота на об'єктах і гарячих точках ( самостійно) - 5хв.
                    3. Підготовка матеріалів до наступного номера газети ( Д/з)
                   4. «Наші вітання» (виставлення оцінок, вибір на посаду власного кореспондента).
Вступ. 

Сьогодні ми продовжимо випуск газети «Раціональні вісті», яку видавництво «Алгебра і К°» випускає при підтримці вчителів математики нашої школи. Як замісник редактора нагадую вам, що ви, як працівники редакційно-видавничого центру, хоч і не завжди поділяєте думки авторів публікацій, повинні з повною відповідальністю віднестись до своєї справи. Тож беремось до роботи, працюємо згідно плану випуску газети і беремо участь у конкурсі на посаду власного кореспондента, кореспондентів на місцях, позаштатних кореспондентів, а також коректора і відповідального секретаря.

І сторінка

1. Рубрику «Вісті з зошитів» (№111(6), №113(6), №116(2) Готують: за підручником А.Г.Мерзляка.

2. Рубрика «Наші турботи»
Поки готуються вісті з зошитів ми згадаємо, якою інформацією потрібно володіти для успішного виходу сьогоднішнього номера нашої газети.
         Чому газета має назву «Раціональні вісті»?
         Які вирази називаються раціональними?
         Які дії ми вже вміємо виконувати з раціональними дробами?
         Що називають скороченням дробу?
         Що називають допустимими значеннями змінних, що входять до раціонального виразу?
         Що називають тотожністю?
        Як додати (відняти) раціональні дроби з однаковими знаменниками?
        Як додати (відняти) раціональні дроби з різними знаменниками?
         Яку властивість застосовують при зведенні дробів до спільного знаменника?
(Перевіряємо «Вісті з зошитів»)

3. В рубриці «Знай наших» знайди і виправ помилку та впізнай себе.

Коментар до першої сторінки

1)     Розклади на множники:
 а) 15а + 5 =
 б) 4у2 – 1 =
 в) х2 – 27 =
 г) 25х2 – 10ху + у2 – 36 =

2)     При яких значеннях змінної має зміст дріб:
II сторінка

Переходимо до другої сторінки нашої газети.

1.                І знову у програмі телепередач продовження восьмисерійного серіалу «Зустрічі і розставання раціональних дробів». Ви маєте змогу переглянути передостанню серію «Фантазії на знайомі теми».(записують тему уроку)
А зараз пропоную скорегувати №117 (перший і другий абзац)


2.      Рубрика «Прогноз погоди»
До сьогоднішнього дня на території нашого класу спостерігалась переважно тепла, безхмарна погодараціональне бабине літо. В найближчі хвилини очікуються хмари у вигляді: побудуйте графіки функцій.
Як ви гадаєте, якого вигляду графік може випасти з цієї хмари? На що звернути увагу при побудові графіка?(бажаючі)

III сторінка

1. «Спорт»
Сьогодні у 8-А класі відбудуться змагання «Хто швидше?» між найсильнішими спортсменами з математики в класі за звання власного кореспондента газети.
Їм буде запропоновано скорегувати №124(абзац 4)
(два найсильніших учня працюють на відкидних дошках)

2. Відомий математик Харді стверджує, що більшість людей одержує певне задоволення від математики так само, як більшість людей можуть насолоджуватись прекрасною мелодією.
У вас є хвилина відпочинку («музична пауза»). Замальовка «Осінь».
Ви слухаєте фрагмент сюїти П.І. Чайковського «Пори року» («Жовтень») (1хв.)

3. В рубриці «Реклама»:
Цей відомий свого часу математик написав кілька наукових трактатів, серед яких «Про доведення проблем алгебри», «Про тлумачення складних положень Евкліда» тощо. Саме він першим виділив алгебру в окрему науку. Нікого не дивує той факт, що він за своє довге життя так і не побачив англійської королеви. Майже ніхто не пам'ятає повністю його справжнє ім'я але багато наших сучасників цитують сотні його інших творів, які не мають
ніякого відношення до математики. Це вчений, який бачив світ як поет, і поет, який мислив як учений. Хто він? (Омар Хайям)

Підказка. З його творчістю ви знайомились на уроках зарубіжної літератури.

Як ви гадаєте, яку рекламу в нашому номері буде розміщено повторно?

і атестацію складеш відмінно»

IV сторінка.

1. В рубриці «Оголошення» продаються одно-, дво- і три-рівневі завдання. Ціна від 1 до 11 у.о. оформлення без посередників.
Час на оформлення документів обмежений (5 хв.)

Примітка. Бажаючим купити особняк у престижному районі пропонується обмін 12 у.о. на №130 (ст.33)

2. Диференційована самостійна робота {учні витягують індивідуальні картки)
Тож працюємо самостійно на об’єктах і в гарячих точках.

3. Щоб змістовним і цікавим був останній 8 номер нашої газети, пропоную на наступний робочий день переглянути і повторити:
- Матеріали пп. 1 - 4 підручника
- Внести поправки до №118 (1), №123, №125(2)-Д/з

4. «Наші вітання»
Виставлення оцінок, визначення на посади кореспондентів
(за кількістю набраних «жетонів» на уроці).

Немає коментарів:

Дописати коментар