середа, 16 грудня 2015 р.

ТИЖДЕНЬ МАТЕМАТИКИ «ЄДИНА КРАЇНА» (лінійка-відкриття)



Важливу роль для розвитку математичних здібностей відіграє позакласна робота.
Під час проведення предметних тижнів учні, які часто на уроках бувають пасивними, проявляють свої організаторські, театральні здібності, розкривають уміння логічно мислити, аналізувати, спів ставляти.
Часто участь таких учнів у позакласних заходах є першою сходинкою їх зацікавленості математикою, як предметом.

Цікаво проходять тижні математики, які об’єднані спільною темою.

ТИЖДЕНЬ МАТЕМАТИКИ

«ЄДИНА КРАЇНА»

(лінійка-відкриття)

Звучить пісня «На свете много разных стран»

Учні співають:
На свете много разных стран
И много разных песен,
Но кто сказал, что тесен мир,
Для дружбы – мир не тесен.
Пускай ты в Африке рожден,
В Украине иль в Памире
Мы будем петь,
Мы будем петь,
Мы будем петь о мире!
Мы будем петь,
Мы будем петь,
Мы будем петь о мире!

Учень: Про мир та дружбу пісню заспівали,
             Про те, що зараз необхідне всім,
             І хочемо, щоб добре пам’ятали:
             У єдності – нас не здолать ніким!

Учениця: А зараз всіх запрошує країна,
              Якою ми подорожуємо у школі.
             У дружбі з усіма науками мандрує
             Тому-то нездоланна і існує.


Зазивала: Увага! Увага!
Слухайте і запам’ятовуйте!
Записуйте і занотовуйте!
Спішіть і поспішайте!
Часу дарма не гайте!
Саме сьогодні учні нашої школи 
вирушають у дивовижну казкову країну
Єдину країну Математику.

Ведучий 1:  Ми казкові полюбляємо пригоди
І математику захоплено вивчаємо.
Сьогодні скористаємось нагодою:
Казки в науку точну поєднаємо!
Фея:(виходить)
                     Я – добра фея-чарівниця,
                     Я радо всім допомагаю
                     І на прохання учнів школи
                     Гостей шановних викликаю!
(під мелодію «В гостях у казки» виходять гості «Математика» та її «Сестри»)
Ведучий 2: (показує на «Математику»)
Це - цариця всіх наук,
А з нею всі її сестриці.
Ви спробуйте усіх впізнати,
Ім’я їх справжнє відгадати.
Математика:
                     Я визнана давно главою всіх наук:
                     Потрібна всім завжди, і скрізь, і всюди.
Без мене нині як без рук.
Зі мною з казки  дійсність роблять люди.
Арифметика: То не правда, що я суха,
Розрахунки лише і числення,
Я потрібна бухгалтерам,
Бізнесменам і торгашам,
Покупцям і економістам
У кожнім селі  і у кожному місті.
У відносинах із людьми
Особлива у мене етика.
Здогадались, мабуть, усі
Я корисна усім  АРИФМЕТИКА!
Алгебра:  В перекладі – наука про рівняння -
Я багатьом наукам в допомозі.
У вирі букв і чисел хороводі
Я мислення дитяче розвиваю.
Без мене фізики не вивчиш
І хіміком не станеш ти,
Без мене навіть ти не зможеш
Задач складних перемогти.
Я першою бути в усьому стараюсь
І навіть на букву «А» називаюсь.

Тригонометрія:  З ім’ям Піфагора пов’язана я
І цим зв’язком пишаюся.
Міцна і дружна в нас сім’я,
Я в формулах  купаюся.
Без функцій, що живуть в мені,
Без синусів і тангенсів
Не було б також і близьких
Їм косинусів й котангенсів.
Тісний сплітається зв'язок у формули величні.
Спілкуюсь з старшокласниками я
І звусь   ТРИГОНОМЕТРІЯ!
Планіметрія: Від слова «міряти» походжу
І вихід завжди я находжу.
Дві помічниці вірні маю
І з ними вправно все владнаю.
Фігури різні: коло, круг , квадрат,
Трикутник, ромб, пряму…
Детально опишу словами,
Периметр, площу їх знайду,
Ще й побудую бісектрису і медіану проведу.
На площині, як на долоні я
І звуся ПЛАНІМЕТРІЯ!
Стереометрія: У просторі, як риба у воді,
Я почуваюсь впевнено і вільно.
Зі мною дружать інженери, скульптори,
І архітекторам, без сумніву, потрібна.
Циліндри, призми, конуси і кулі
Вивчають старшокласники у школі,
Об’єми тіл і площі визначають,
В космічні далі в Інтернеті заглядають.
В майбутньому усім я знадоблюся
Як я, скажіть  мені, зовуся?
Ведучий 3: Вчитись нелегко буває,
Та наука завжди хороша.
Кожна в світі людина знає
Що знання – найцінніша ноша.
Математика: Хай зустріч зі мною приносить удачу!
Щоб ви розв’язали найважчу задачу!
Щоб вам підкорялись рівняння і дроби
І формули були щоб вам до вподоби!
Алгебра: У царство до нас ми запрошуєм всіх:
І сильних, і здібних, лінивих, слабких.
Ви участь у заходах наших приймайте,
Знання перевірте, вершину здолайте.
Зазивала:  Бажаєм здоров’я, натхнення, смекалки.
Щоб відповідь дали на все без шпаргалки.
Зичим в змаганнях, як слід потрудитись,
Енергією на весь рік зарядитись.
(Всі учасники виконують пісню про математику на мелодію «Учат в школе»)
Пісня
1)    Всі рівняння розв’язать, радикали рахувать-
І важка  й цікава в алгебри задача.
Інтеграли добувать, поділити і віднять
Постараєшся – і жде тебе удача.
2) Геометрія усім необхідна у житті.
То фігури, то тіла – не розберешся.
Без аксіом і теорем   наберешся ти проблем.
Їх вивчай  - і результатів ти доб’єшся!
3) Славу ми тобі несем і царицею зовем
Бо без тебе, Математико, ні кроку
Думати навчаєш нас,
Пізнавати світ весь час.
Ми з тобою багатієм з кожним роком!

Примітка: всі заходи тижня математики присвячені якомусь одному розділу математики:
- 5-6 класи "Арифметична мозаїка" (гра-змагання збірних команд).
- 7-8 класи "Її величність "Алгебра"".
- 9 класи "Геометричні фантазії.
- 10 клас "Тригонометричні лабіринти".
- 11 клас "У царстві вигаданих фігур".

Немає коментарів:

Дописати коментар